szerda, november 25, 2009

kötéssel kapcsolatos aktualitásaim

Balázsom a tegnap készült új sapijában, ő választotta hozzá a fonalat
(ezt csak azért teszem be, mert csak itt mosolygott a többin nem) fonal: Red Heart Lisa barna multicolor(00091 színkód)
tű: 5,5 mm
súlya: 28gr
természetesen azonnal kért hozzá egy sálat is;o)
minta: Ribbed Cap
ez pedig Bence sapija, csak Balázsom a modell:o)
ez színben abszolút passzol a nagyfiam kabátjához:o)

fonal: Red Heart Lisa zöld és narancs(számot nem tudok, mert kidobtam a szalagot:S)
tű: 5,5mm
súly: 32gr
minta: Ribbed Cap
A sapikat elnézve a férjem is kért egy zöldes-narancsosat.:o)
Szegénykémnék még a tavaly megkezdett sapija sem készült el, a Jacques Cousteau-s.:S
Pedig nagyon igyekeztem vele, de az első próbán kiderült, hogy ííírtó nagy lett, szélte-hossza egyaránt, talán a fonal sem volt hozzá jó választás, teljes volt a kudarc.:(
No majd most hátha sikerül javítanom.;o)
ez egy tolnai fehér-zöldes merino volt, de a fehér részeket átfestettem zöldre, sajnos utólag vettem észre, hogy egy helyen nem mártottam a festékbe, most dilemmázom, hogy úgy hagyjam-ne hagyjam (?)

ez pedig az első sk font fonalam próbakötése, nekem tetszik:o)))
ilyen gombócban, 42gr
ilyen volt fonás, öblítés, szárítás után
tolnai merino előfonal, meggyes és narancsos italporral festve
ez az amiről írtam, hogy nagyon kislányos, így lehet elteszem kabalának,
hátha lesz egy lányom vmikor;o)
Ő pedig egy kicsit talán a festési mániám áldozata:
kékes-zöldes-fehéres tolnai merino volt, de a fehér részt epres italporral megfestettem,
talán nem volt jó választás, mert alapból nagyon szakaszosan van festve a fonal, amit a rózsaszín csak még jobban kiemel.:S
Így lehet hogy ezzel a fonallal futok még egy kört, csak előbb egy kis darabbal próbát teszek, hogy mit fog szólni az újabb festéshez. drukkoljatok!
kinyitva jobban látszanak a szakaszok...

tudom csinálhattam volna kollázsokat, de most lusta voltam, így fotónként pakoltam fel, aki unalmasnak találja csak lapozzon nyugodtan:o)

16 megjegyzés:

Barbi írta...

A fonalak csodásak! A sapkák szuperek! Milyen szép a kicsi fiad! :D És jó ízlése van! :D

Névtelen írta...

Jók lettek a sapik, szépen illeszkednek és ez fontos, ugye. Én is pont most kötöttem a férjemnek és a fiamnak ugyanolyan kell. :)

A festések kivétel nélkül mind tetszenek, szerintem a zöld-kékhez is jó az eperszín, érdekes lesz megkötve.

A saját fonal pedig szuper! ;-) Én is alig várom, hogy kipróbáljam.

Edit írta...

Jo izlese van kisfiadnak, hogy ezt a szep fonalat valasztotta. Es a masik sapi is nagyon klassz! Kivancsian varom, mit kotsz az uj fonalakbol :)

Melinda írta...

Édes a kisfiad!:) A sapkák szuperek!!! Az én próbálkozásom eredméyne egy akkora sapka lett, hogy az egész családunk belefér...:S
Nekem is tetszik az összes festésed, az epressel egyáltalán semmi baj nincs! Hajrá!;)))

Edige írta...

Nagyon aranyos a modelled mindkét sapiban.

Karina írta...

Nagyon huncutszemű, édes a te kis Balázsod! És nagyon csinos a sapkája is, meg a bátyóé is, hidd el, apáé is sikerülni fog. Most én is pont itt tartok, P-nek kell sapit készíteem, de még a fonal sincs meg és azt sem döntöttem el, a jól bevált horgolással készítsem, vagy próbáljam megkötni. Karácsonyra azért remélem meglesz.
Ja és nagyon klassz, hogy fonalat fonsz, meg festesz, én még ilyenre nem vállalkozom, szépek!

Macus írta...

Bírom a kisfiad huncut fejét!
csodaszépek a fonalaid. Ügyes vagy nagyon!
Az a kislányos előfonal nagyon a szívem csücske. Amióta a fiúk után lányom is lett, még a "szín-ízlésem" is bővült.

Kriszta írta...

Egyáltalán nem volt unalmas :) fantasztikusak a sapik, nagyon aranyos a kisfiad! :)

Melinda írta...

El vagyok ájulva kisfiad gyönyörűűű szemeitől!:))
Nagyon szépek lettek a sapik és a fonalak is!

nöné írta...

Hú, ez a Minipasi csuda helyes a sapekokban! Fonalak klasszak, csak irigykedek, hogy mennyi mindenhez van türelmed! Én még egyenlőre ihletet és tapasztalatokat gyűjtök e téren:o)

Jutka írta...

Szuperek a sapik a fonalak szintén.
A saját fonású meg nagyon,nagyon.
Viszont leges, legjobban a fiacskád tettszik, ő az egyik fő műved, ugye?

szazu írta...

Nagyon helyes sapikat kötöttél a még helyesebb modelleknek! A fonalfestés: hát irigyellek, én még hímzőfonalat sem mertem festeni... az italporos nem fog utána??? És milyen italport használtál?? Álomszépek!!

Timici írta...

Barbi,
köszi a fiam nevében is:o)

Ági, de jó hogy jöttél és írtál, köszi:o). Igen a sapikban az volt a fő szempont, hogy jól illeszkedjenek;o)
Neked tuti még szebb fonalaid lesznek:o) drukkolok, hogy legyen hozzá időd is.;o) puszillak!

Edit,
köszi szépen:o)arra én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit fogok kötni a fonalakból. Sajnos előbb be kell fejeznem a megkezdett dolgaimat, mert nincs szabad tűm:( no meg szégyen, hogy 4kendő is félbehagyva várja sorát.:S

Melinda,
kedves vagy! köszönöm szépen.:o)
JC sapit szerintem majd újrakötöm, mert a fazon tetszik, de nem fogom megúszni a kötéspróbát.:P

Edige,
aranyos vagy, köszönöm!:o)

Karina, köszi:o) tudod a név kötelez.;o) Szerintem Te is fogsz majd festeni és fonni csak idő kérdése;o). A fonalválasztáshoz sok sikert, majd megnézem hogy döntöttél.;o)

Macus, köszi, én is szeretem, hogy Balázs ilyen kis huncut.:o) Én is nagyon remélem, hogy a 2fiú után kislányom lesz legközelebb.:o)

Kriszta, örülök, hogy nem volt uncsi:D és köszi szépen a kedves szavakat.:o)

Melinda, na igen, szerintem lesz még gondom ebből a nagy kék szempárból:o)de igyekszem jó fiúnak nevelni;o)

Gyöngyi drága, köszi köszi, szerintem is édes pofi Balázs, de hát én elfogult vagyok.:o) Türelem dolgában Te sem állsz rosszul;o).
Én is csak néztem először a festett-fonott dolgokat, de már nem bírtam tovább várni.:D

xllian, köszi, köszi.
Jól látod az egyik fő művem Balázs, a másik Bence, és nagyon remélem még lesz ilyen csodás alkotásom.;o) a fonalak csak körítés:D

szazu, de jó Téged is itt látni, köszönöm.:o) Bolero italporral festettem, a vízbe tettem ecetet is és egyáltalán nem engedte a színét festés után. A hímzőfonalakhoz a selyemfesték vált be, bár lehet, hogy italporral is megpróbálkozom még.:o9

Jucuu írta...

Hú, nekem a festett fonalak nagyon tetszenek de a sapik is nagyon jó színűek! Édes a fiad, ahogy pózol. :))

Bernadette írta...

Hú, de jók ezek a sapik. Ha egy héttel előbb mutatod :-). Én is a JC-t akartam Bencének, de pont azért tettem le róla, mert marha vékony fonal kell hozzá, és ebből a vastag szürkéből nem mutatott volna. Bár még nem adtam fel :-)
Tényleg jó szorosan kötsz, ha 5,5-sel kötöd a Lisát :-). A gyapjús, netes korszakom előtt az egyik kedvenc fonalam volt. A Teddy mellett.

Timici írta...

Jucuu,
aranyos vagy! köszönöm szépen a fiam nevében is, meg a fonalakéban is.;o)

Betti,
én most is szeretem a Teddyt is, függetlenül a gyapjaktól.:o)
A JCt még tuti megkötöm egyszer, de nem most, ez a sapi rém egyszerű, mégis jól kifekszik a buksijukon, úgyhogy tetszik és kész.
Bazi szorosan kötök:(, anyum mindig azt modta, hogy olyan a kötésem, mint a gépikötés:D. Na jó, nyílván elfogult volt, de amúgy én is elégedett vagyok a kötéseimmel.;o)