csütörtök, november 05, 2009

az első...


sk festett lace weight merinom.:o)
Nekem nagyon tetszik, remélem megkötve is tetszeni fog.
Már csak egy jó kis mintát kell hozzá keresnem, amihez elég 10dkg fonal,
ugyanis csak ennyi van.:D
Már régóta szerettem volna kipróbálni, de nem volt elég merszem hozzá,
aztán gondoltam egy adaggal próbát teszek, lesz, ami lesz.
Bordó Columbus festékkel festettem, úgy ahogy Betti barátnőm leírta a blogjában.:o)
3 befőttesüvegben kevertem el ici-pici festékeket ecetes vízzel(világos, közép, sötét), majd egy nagy lábosban, amit az üvegek 2/3áig töltöttem vízzel 50percig gyöngyöztettem.
Mire befejeződött a boszorkánykonyhás főzésem, az üvegekben tiszta víz volt csak, a fonal mindent beszívott. Öblítéskor pedig egyáltalán nem eresztette a színét.
Ennek a festegetősdinek minden bizonnyal folytatása lesz.;o)

13 megjegyzés:

Ahama írta...

Nagyon szép színe lett és biztos, hogy megkötve is jól fog kinézni.
Köszi a leírást, én egyelőre gyűjtögetem az infokat és a merszet a festéshez :)

Melinda írta...

Nagyon-nagyon tetszik!!!:) Gyönyörű színe lett!

Timici írta...

Márti, köszi:o)
én is így voltam vele, gyűjtöttem az infomációkat, mígnem belevágtam;o)
procionnal lehet szerinted gyapjút festeni? illetve itt a boltban az Ashford festéket ajánlották nekem, feltétlen ki fogom próbálni:o)

Melinda, köszi:o)

ercsu27 írta...

Szép lett a fonalad! :-)

Timi, van egy fonós-festős könyvem, abban az van, hogy a Procion gyapjúhoz nem jó, csak a többi természetes szálhoz.

Macus írta...

Nagyon jól sikerült a festés!

Timici írta...

Ercsu,
köszi aranyos vagy!:o)még nagyon messze vagyok attól ahol Te tartassz...ha egyáltalán eljutok majd oda vmikor:o)
köszi a Procionos infót, akkor legalább ezt nem kell kajtatnom;o)

Macus,
köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik.:o)

nöné írta...

Jaj, Timikém, hogy Te is milyen kis ügyes vagy! Nagyon tetszik a színe, alig várom, hogy láthassam megkötve. Siess vele!

Carol Anna írta...

Nagyon ügyes vagy!

Ahama írta...

Amennyire én tudom, azért nem jó a proci, mert lúgosítani kell és azt a gyapjú nem szereti.

Anice kötős blogja írta...

Ügyi vagy és télleg gyorsan kössél valamit belőle!

Bernadette írta...

király lett. Így kell ezt csinálni kérem. Ugye mondtam, hogy nem nagy pukkanás :-)
Ja, egyébként átkőtöztem ide is. Így már könnyebben olvashatsz.:-)

Jucus írta...

Csodálom a bátorságotokat, hogyan tudtok ilyen szép fonalakat meg anyagokat festeni!

Egy aprócska meglepi Neked - nálam!:o)

Judilla írta...

Hú Timi, ez gyönyörűen sikerült! Kiváncsian várom, mi lesz belőle.:))