péntek, november 20, 2009

fonalak és fonás

Már régóta szerettem volna kipróbálni, hogy milyen is sk fonni fonalat.:o) Mivel itthon nem találtam orsót és a férjem sem ért rá készíteni egyet, nagyon megörültem mikor Erika boltjában
megláttam ezt a szépséges kék előfonalat, amihez egy orsó is tartozott.;o) Kivételesen a posta is kegyes volt hozzám és rohamtempóban kézbesített, így tegnap már meg is kaptam.:o) a fotón a 13 centis vadi új zoknikészletem is látható, szintén Erikától:o) és egy fotó, hogy mekkora a különbség a normál zoknikötő és a mini között.
Ez pedig a Percy kendőm kezdeménye, kb. a felénél tartok. Ez nem olyan egész hátat beterítő méretű lesz, hanem csak egy nyakba is köthető kis kendőcske.
Nekem továbbra is nagyon tetszik a festett fonalam, szerintem a minta is egész jól érvényesül belőle.:o) (kicsit talán elfogult vagyok:D)
és íme Ő!!!
mielőtt megérkezett volna az orsóm, már előkészítettem hozzá egy fonalat.
Hm, kicsit talán másmilyenre számítottam, de számomra az Ashford festék új terep, így nem tudtam mit várjak, hogyan viselkedik a festék, legközelebb már okosabb leszek.
Mivel nagyon intenzív a festék színe, igazán kevés kell belőle, de a vízben lévő szín ne tévesszen meg senkit, annál lényegesen halványabbat kapunk, főleg ha kihagyjuk az ecetet, ahogy én tettem.:(
A 3üvegben szép közép zöld, élénk narancs és halvány rózsaszín volt, ehhez képest a fonalam inkább olyan selyemcukorka színű, babáknak ideális.;o)
A meglévő piros, kék és sárga festékem mellé tegnap beszereztem egy hot pinket is, hogy tudjak szép rózsaszíneket festeni és valószínűleg még egy fekete is kellni fog, mert a barnákhoz jól jönne, de addig még festek párat előbb.;o)

Ma is festettem egy előfonalat, most azt az italport próbáltam ki.
Volt itthon narancs és multivitamin, a boltban pedig nagyon mosolygott rám a meggy és az eper.;o)
Végül úgy döntöttem, hogy most csak 2 színnel festek, hátha nagyobb lesz a sikerélmény.:o)
Az egyik üvegbe pici narancs(teljesen tejszerű lett a víz), a másikba pici meggy(teljesen átlátszó maradt a víz) került, tényleg csak éppen hogy, mivel pasztel színeket szerettem volna kapni. A köztes részt ide és oda is dugdostam.
Az eredménnyel többé kevésbé elégedett vagyok, most szárad, remélem hamarosan tudom mutatni is.
Hogy mi lesz belőle nem tudom, olyan igazi kislányos fonal lett, lehet elteszem, hátha szerencsét hoz.;o)

Még mindig nagy vágyam, hogy egy szépséges halvány rózsaszín-világos zöld kombinációt illetve egy mogyorószín-világoskék kombinációt fessek. Kíváncsi vagyok sikerül-e majd kikevernem hasonlót.

13 megjegyzés:

nöné írta...

Sok szép kincsed van! Nagyon ügyes vagy, alakulgatnak a dolgaid (festés és fonás) rendesen!

Anice kötős blogja írta...

Úgy látszik ez a festés-fonás nagyon fekszik neked, de nagyon szépek is lettek! Kíváncsian várom a továbbiakat is!

Ez az Ashford festék ez valami külföldi szerzemény? Neked melyik festék tetszik a legjobban azok közül amiket kipróbáltál?

Macus írta...

Timici!
Olyan ügyes vagy! Meseszép minden!

Jutka írta...

Timi, nagyon belejöttél a festésbe lassan festőművész leszel:) szerintem jó színek lesznek, tréfát félre a fonás hogy megy? Megvagy elégedve vele?

Timici írta...

Gyöngyi, köszi aranyos vagy, remélem hogy lesz még jobb is;o)

Anice, kedves vagy köszi:o)
Ashford festék külföldi, de én itt a közeli kreatív műhelyben vettem, nem olcsó.:( 10gr 980.-Ft
ezekben a színekben kapható most: bíbor, skarlát piros, hot pink, yellow, blue, navy blue, black
Melyik festék vált be?: jó kérdés:o) még nem igazán tudom.
A Columbus elérhető áron van, de nem igazán gyapjúhoz való és állítólag idővel fakul. Az italpor tetszik, de nagyon kevés szín van belőle. Az Ashford nagyon tetszik, mert keverhető és nyilván csodás árnyalatokat lehet majd elővarázsolni, nem árt jegyzetelni az arányokat, ha újra ugyanazt a színt szeretném még egyszer, egyelőre próbálgatom őket

Macus, de drága vagy! köszönöm:o)

xlliann, köszi, bárcsak festőművész lennék.:D
Hogy hogy megy a fonás nehéz megmondani, szerintem jól és nagyon tetszik. Hogy meg vagyok-e elégedve ez akkor fog kiderülni, ha öblítés után értékelhető fonalt fogok kapni. Mindenképp beszámolok róla.:o)

Melinda írta...

Óóóó, nagyon szép holmik, nagyon ügyes vagy!
És már megint kendő, amit én is kinéztem magamnak!;DDD

Cserny Cherry Ildikó írta...

Szépek az új kincseid! Ügyes vagy mind festés mind fonásügyileg és nekem a halvány fonalad színe is nagyon tetszik!

Kriszti írta...

Nagyon ügyes vagy! Nekem mindegyik szín tetszik. Jajj, de szeretnék majd én is ilyen szépségeket festeni.

Névtelen írta...

De szép puha fonalak, olyan visszafogott finom színekben. Várom a kendőt készen, igéretes ahogy kezdődik.

Bernadette írta...

tök jók lettek.És a babás is nagyon szép. Kíváncsi vagyok, mit fogsz szólni a fonaladhoz kötés közben :-)
Majd jól megvárom, amíg kiokoskodod az ashfordot :-)

Edit írta...

Jaj ezek a szépséges fonalak és kötések. Olyan kár, hogy én nem tudok kötni, mert itt Nálad mindig olyan szép dolgokat látok :)

Márti írta...

Szia! A kockás anyaggal kapcsolatban dobj egy e-mailt!!! :)))) A blogomon a címem!!!

Névtelen írta...

Az Igen, talan igy