szombat, november 01, 2008

Ujjatlan kesztyűm



Kdattánál láttam meg ezt a fajta ujjatlan kesztyűt, Ahamától kapta ajándékba. Nosza írtam Ahamának és elkértem a kötésleírást, mivel volt olyan kedves és a blogjában erre bíztatott.:o)
Kötöttem már harisnyakötő tűkkel, egy zoknit kezdtem el még tavaly ilyenkor, de azóta is csak a száránál tartok, nem volt merszem a sarkát elkezdeni. Viszont ez a praktikusnak éppen nem mondható darab annyira megtetszett, hogy muszáj volt megcsinálnom. Töredelmesen be kell valljam, hogy amikor az ujja kialakításáig jutottam, megtorpantam ismét. Kis technikai szünet is beállt közben, lévén elvágtam az ujjam, de aztán nagy levegőt vettem és minden bátorságommal meg egy kötős könyvvel a kezemben nekiláttam. Így utólag nem is volt olyan vészes, mint hittem. Igaz az is inspirált, hogy Ahama megkért mutassam meg készen, nem vallhattam kudarcot.
A párja még nem készült el, előbb még pár másik kötésemet szeretném befejezni. Ugyanis mióta nem kell annyit kertezni és itt a hideg, elkezdtem kötni sálakat a fiúknak.:o)

Gyerekkoromban tanultam meg kötni anyukámtól, aminek nagyon örülök. Igaz már nem úgy veszem fel a szemeket, ahogy anyu mutatta akkor és én tovább jutottam kötésben a sima/fordított mintán, de akkor is övé a fő érdem. Emlékszem hogy tetszettek neki mindig a csavart mintáim:o) és mikor még gimis voltam sok pulcsit is megkötöttem mert volt időm. Mára be kellett látnom, hogy max. kiegészítőket tudok gyártani, mert egy pulóver több türelmet igényel, nomeg időt és én sajnos nem vagyok elég kitartó ilyesmiben. Rengeteg megkezdett stólám, pulcsim van, szerintem már sosem lesznek készen. Nemrég bontottam le egy komplett sálat, mert nem tetszett és helyette mást fogok kötni a fonalból. Egy hátránya van a sok megkezdett dolognak, hogy folyton kutatnom kell a kötőtűim után.:o) Ezért aztán nem csoda, hogy már 2-2pár segédtűm és ki tudja hány 4es kötőtűm van.:o)))))

2 megjegyzés:

nöné írta...

Olyat ne mondj, hogy soha! Én is úgy vagyok vele, hogy sok megkezdett, hasonlóan keresem a tűket, de előbb-utóbb csak ráveszem magam a befejezésekre.

Timici írta...

igazad van, ki tudja lehet egyszer minden i-re kerül pont:o), sajnos notórius újbakezdő vagyok...