szerda, december 02, 2009

Hópihe tutorial

Bence fiam készített egy nagyon dekoratív hópihét az iskolában.
Annyira megtetszett, hogy eldöntöttem idén ilyenekkel díszítem a lakást.
Megmutatom, hátha más is kedvet kap hozzá.:o)
Szükségünk lesz:
papírra
(én fehérből fogom őket készíteni, de lehet ezüstből is vagy bátrabbak aranyból, pirosból, ahogy tetszik)
vonalzóra
ollóra
ragasztóra
ceruzára
A hópihe alapja 6db négyzet.
Bencéék az iskolában 12*12cm négyzetből készítették, így 32cm lett a hópihe,
az enyém kihasználva egy A4es lap méreteit, 9.9cm*9.9cm négyzetekből készült, a hópihe 25cm lett végül, szerintem még ez is elég méretes.:o)
Kivágunk 6db négyzetet, majd az átlónál meghajtva háromszöget hajtunk belőle.
Utána a kapott háromszöget félbehajtjuk, így egy kisebb háromszöget kapunk.
A háromszög hajtott zárt élétől a leghosszabb oldallal párhuzamosan egyenlő távolságra készítsünk 3bevágást, a fenti képek alapján.
Akinek ez nem megy szabad szemmel, az ceruzával húzzon vékony vonalat:
3 vonalat a hosszabbik oldallal párhuzamosan és egyet a bevágással szemben lévő oldal mentén, hogy ne vágjon túl.
Az én hópihémnél ez 8mm.
Amikor mind a 6négyzettel elkövettük ezt, kezdődik az összeállítás.
Egy ceruza segítségével a középső 2 háromszöget alakítsuk hengerré majd ragasszuk össze.
Utána fordítsuk meg és az egymással szemben lévő sávokat szépen egymásba illesztve ragasszuk össze a következő "háromszög" csúcsait, újra fordítsuk meg és ragasszuk össze, majd még egyszer.
Miután mind a 6elemet egyesével összeragasztottuk kezdhetjük egymáshoz ragasztani őket,
úgy, hogy a középső henger mindig azonos írányba álljon.
A végén egy csíkot kapunk, majd az első és utolsó elemet is összeragasztva létrejön egy palást.
Ezt követően nagyon óvatosan a palást alját befelé, a tetejét kifele döntve létrehozzuk a hópihét.
Már csak a középső rész ragasztása van hátra.
Én 3-3elemet ragasztottam össze és aztán a 2 csúcsot egymásra illesztve(lapolva) ismét.
Így a közepe is szépen kifekszik.
Már csak egy akasztót kell belefűzni és lehet díszíteni.
Mivel ez az első tutoriálom, nézzétek el nekem, ha vmi nem kerek.
Nyugodtan kérdezzetek és a segítő tanácsoknak is örülni fogok.

10 megjegyzés:

Kati írta...

Gyönyörűségesek ezek a hópihék,
Te meg a kisfiad nagyon ügyesek
vagytok!


(Edit anyuja)

Edit írta...

Itt vagyok én is :)

Nagyon szép ez a hópihe! Nem nehéz megcsinálni?

Nekünk egyszer hasonlóval volt díszítve a karácsonyfa, mint ennek a hópihének egy-egy eleme.

Napocska írta...

Szia

Elkérhetem a tyukanyo.hu oldalra a leírásodat? 2 napja kezdetem el én is leírni, csak pici lány mellett nincs időm fotózni és azzal együtt tutoriált csinálni.

Timici írta...

Kati,
nagyon kedves vagy! köszönöm:o) átadom Bencének is;o)

Edit,
örülök, hogy itt vagy!:o)
Nem nehéz megcsinálni, ezt volt a második, amit készítettem és max.20perc kellett hozzá fotózással együtt.:o)
Szép lehetett a fátok, én is néztem, hogy akár magában is nagyon mutatós egy elem.;o)

Napocska,
sajnos a változó fényviszonyok miatt nem lettek egyformák a fotók, de ha ez Téged nem zavar, használd egészséggel.:o) Én is találtam már Nálatok olyan leírást, amit használtam, örülök, ha tudom viszonozni a segítséget.:o)

Melinda írta...

Nagyon látványos és gyönyörű!:) Ügyesek vagytok.:x

Napocska írta...

Kedves Timici!

Nekem tökéletesen megfelelnek így a képek, és nagyon köszönöm szépen. Többi kép se tökéletes, de így legalább hamarabb érzi úgy az olvasó, hogy Ő is meg tudja csinálni. Látja benne, hogy átlag ember is el tudja készíteni.

Örülök, hogy találtál már nálunk, olyan leírást amit használni tudtál.

Christine írta...

Hűha, nagyon csinos hópihe!!! Ki kell próbálni:)

Kati írta...

Ezek nagyon szépek!
Két éve én is ilyenek csinálok lakásdíszítésre;)
Fel is akartam tenni egy tutorialt én is:D :D

Timici írta...

Melinda,
aranyos vagy! köszi:o)

Napocska,
örülök, hogy hasznát veszed.:o)

Christine,
köszi:o) csak rajta! érdemes kipróbálni:o)

Kati,
köszi Neked is:o)
ha másik mintád én örülnék egy tutoriálnak;o)

Zsuzsu írta...

Szia!
Hát ez igazán szép!!!!!
Lehet hogy megcsináljuk a Lányokkal:-)
Gratulálok!
Zsuzsu